Saturday, April 11, 2009

Fair later rain / 晴れのち雨




The weather in Paris is unpredictable. It was really fine in the morning and later started rain. I was in the Cite Island in the morning and later Montmartre. It was just light shower, when I was walking in Montmartre. It looked pretty with wet stoned passages and people with colorful umbrellas. I like the area. It's like the scenes from the movie, Ameli. Avoir Paris, I will leave tomorrow...

パリの天気は移り気です。朝はとても天気が良く、午後、雨になりました。朝はシテ島にいました(写真上)が、午後はモンマントルへ行きました。雨のパリの結構素敵です。幸い軽い雨でした。濡れた石畳が輝き、色とりどりの傘をさして歩く人々を観察しました。パリ人は雨は慣れっこのようです。モンマントルは芸術家が多く住むエリアとしても知られているパリの下町です。映画アメリに登場する場所です。ゴッホもパリに住んでいたのはこのエリアでした。

No comments:

Post a Comment